lunes, 8 de diciembre de 2008

SomniS amb músicA


"Orquídea", gentilesa d'Esther Alsina

He somiat, avui, com ahir, en tantes coses amables que no tenen paraules per a ésser desxifrades.
He somiat en format sensacions, olors, textures i colors distints que acompanyaven una música.
He somiat en un paraigües mullat de pluja i una gota que queia a sobre meu, i em desvetllava del somni, tota freda i acolorida.
Somiava en moltes coses alhora, barrejades impúdicament i sense ordre ni detall.
Tot era somni en el meu somni d'avui.
Al llevar-me, he encès la ràdio per enregistrar amb música aquell somni meu que s'esvaïa i possiblement mai tornaria a mi. Quanta melangia cabia en aquelles notes de música suau que l'acompanyaven!
Amb tot, he pensat en un suggerent nou repte per a tots vosaltres: el d'escollir una banda sonora inconfusiblement vostra, per a la vostra existència d'éssers extraordinaris.
És a dir: si haguéssiu de posar una música a una exposició que parlés de vosaltres, quina escolliríeu?
Jo començaria, inevitablement, amb un Barquito de papel, de Joan Manuel Serrat. Una lletra tan propera a la meva infància...
Estimats petits calaixos-desastre,... espero que us animeu a contestar!!
Us estima,
la que somia.

10 comentarios:

laia dijo...

jo em desvetllo del somni de la vida amb el repertori de cranberries o la seva cantant ara en solitari Dolores O'riordian, per exemple amb cançons com "Stars" o "Angel Fire"...A vegades penso que tinc un petit tros dins meu que pertany al nord, a Irlanda o la illa britànica...deu ser aquell pedaç de nostàlgia alegre que tots conservem en un racó de nosaltres...

Helena Minuesa dijo...

per tu laia:

http://es.youtube.com/watch?v=vG0UL2wqaDU

t'estimo!

Dani dijo...

Difícil qüestió, ja que a diferents èpoques de la vida van diferents músiques. Però una que ho englobaria tot podria ser perfectament 'Viaje con nosotros' de la Orquesta Mondragón

Helena Minuesa dijo...

Això és pel maschutesno!!

http://es.youtube.com/watch?v=lTPqK4ZEgpk

Yeral dijo...

Jo, inevitablement, hauria de començar amb una de Silvio o de Vicente Feliú... Darrerament no els escolto tant, per no acabar nostàlgic perdut.

Algunes podrien ser "Te doy una canción" (Silvio), "Créeme" (Vicente Feliú) o "Te perdono" (Noel Nicola).

Altres, com alguns standards de jazz, hi haurien de ser també, irremediablement... Aquella versió de "Autumn Leaves" de Miles Davis i Cannonball Adderley hi seria també segur. Hi somio sovint.

Un petó musical (per cert, et recomano que llegeixis això: http://www.lavanguardia.es/lacontra/lacontra.html. Musicoterapia!

Aniolet dijo...

Musiqueta per a una història... la meva història: Negu Gorriak, Modena City Ramblers, Miquel Gil, The Clash, Ovidi Montllor, Banda Bassotti, Victor Jara, En Belda i la Badabadoc, Feliu Ventura, Mano Negra, Silvio Rodriguez, Zebda, Lluís LLach, Emir Kusturica, Brams, Pascal Comelade, Les Negresses Vertes, Kitsch, Carlos Puebla, Obrint Pas, Orchestra Nacional de Barbés, Al Tall, Paco Ibañez, Ben Harper, Kortatu, Leonard Cohen, El Puchero del Hortelano, Georges Brassens, Massilia Sound Sistem, Xerramequ Tiquis Miquis, Xesco Boix, Albert Pla, Otis Redding, Joxe Ripiau, Aretha Franklin, Compay Segundo, Andrés Calamaro, La Trinca, Ramones, Els Pets, Pixies, The Pogues, Dusminguets, La Polla Records...
Guapa, posa-li tu el títol !
Un petonet
Aniolet

Mercè dijo...

Quin compromís... és molt difícil, això de triar només una cançó...
De fet, jo faria 3 CD's de música. En el primer CD, corresponent a la meva infància, hi hauria les típiques cançons d'esplai (les més participatives i que es balla amb l'altra gent, rollo la sandia gorda...). El segon CD estaria ple de cançons de SAU, el meu grup preferit des de l'adolescència fins ara. Al youtube n'hi ha un bon calaix de sastre de SAU...jeje. Us en deixo un tastet... Pertànyer a algun lloc:
http://www.youtube.com/watch?v=ZALGy3FXgz4&feature=related
L'últim CD estaria dedicat a l'actualitat. Hi hauria un metxembrat de cançons de tot tipus i estil, però el que predominaria seria la rumbeta (catalana, a ser possible), tipus La pegatina. Us deixo una de les seves cançons que he descobert fa poc i que m'encanta:
http://www.youtube.com/watch?v=UDrDPBefTj8
ale, ja us deixo en pau!!

Helena Minuesa dijo...

Estimada Mercè:

m'encanta això d'ordenar la teva vida mitjançant tres CD's..és una idea molt útil i que de ben segur podria donar bons resultats en museografia.

El que passa és que ens faltarien els teus CD's de futur...la música que t'acompanyarà més endavant.

Quina serà? segur que una de ben alegre, perquè tu no pots parar de somriure mai de la viDA!

ANIOLET: la teva exposició seria més caòtica, menys ordenada que la de la Mercè pel que fa al fil musical... Tanta melodia m'ha deixat desencaixada!
Per on comencem?

De hones a primeres se m'acut un títol:

"L'Aniol, en versió original"

Què et sembla?

Turandot dijo...

Vàries músiques es passejarien per la meva exposició...Dels mesos que vaig estar a França recupero l'"Emmenez-moi" de Charles Aznavour i "Hey, thats no way to say goodbye" de L. Cohen. I després un petit repertori de música simfònica: El Concert per piano i orquestra n.3 de Sergei Rachmaninov de les meves tardes-vespres al taller pintant, el Valse triste de Jean Sibelius en els meus trajectes en tren passant pel mar,el "Amanacer" de l'obra Peer Gynt de Grieg...per fer-vos una petita idea. Si no les coneixeu us animo a fer-ho. Per mi aquestes peces pertanyen a diversos moments...com un teatre on hi ha un atrezzo que es passeja pels diferents actes.

Mel dijo...

Impossible! Cada dia escolto una de nova que podria resumir els meus últims 10 minuts o els derrers mesos o alguna temporada passada. No puc triar...
A propòsit de somiar amb música:

"Oír música en sueños siempre es un buen augurio, pues presagia felicidad y consideración, y en personas de aspiraciones espirituales es un índice de piedad y elevación. Como dicen los sabios orientales, cuando se alcanza la beatitud sólo se sueña música. -

Agradable, placentera: paz en el espíritu, gozo en el alma. Sus preocupaciones tocan a su fin; promesas de felicidad. -

Triste o discordante: molestias y pesares. Tristeza, desconcierto, angustia. - "